Doplňkové kurzy češtiny pro azylanty a osoby požívající doplňkové ochrany a jejich děti

V rámci projektu bude poskytován azylantům a osobám s udělenou doplňkovou ochranou na území České republiky,
kteří započali a/nebo absolvovali jazykové a sociálně-kulturní vzdělávací kurzy do 30. 6. 2007 dle staré koncepce státního integračního programu v kratším rozsahu (150 vyučovacích hodin v případě skupinového kurzu a 100 vyučovacích hodin v případě individuálního kurzu) nežli v případě osob, kterým je poskytována výuka podle nové koncepce (600 vyučovacích hodin v případě skupinového kurzu a 400 vyučovacích hodin v případě individuálního kurzu), a kteří následně případně pokračovali v navazujících kurzech (v rámci projektů ERF 2005–6 a/nebo EUF 2006–-14 a/nebo EUF 2007–21/22), a/nebo  které však vzhledem k naplnění kapacity těchto kurzů, a tím podmíněnému předčasnému ukončení kurzů nemohli úspěšně završit,
doplňkový kurz českého jazyka nad rámec někdejšího státního integračního programu, jehož účelem bude zvýšit komunikační kompetenci oprávněných osob na B1 (bude prokázáno standardní zkouškou), a to v délce, která nepřesáhne v součtu výši nově nastavené hodinové dotace dle nové koncepce úvodních kurzů pro azylanty a osoby s doplňkovou ochranou (600 hodin u kurzu skupinového a 400 hodin u kurzu individuálního).
V rámci projektu bude dále poskytován dětem azylantů a osob s udělenou doplňkovou ochranou na území České republiky podpůrný kurz českého jazyka s ohledem na optimalizaci jejich jazykových kompetencí potřebných k adekvátnímu zvládnutí učiva základních a středních škol.
Kurzy češtiny se zaměří na osvojení základních lexikálních okruhů a komunikačních situací ve třídě v průběhu vyučování a povedou žáka k samostatnému zvládání učiva a plnění školních i domácích povinností s výukou spojených.
Cílem projektu se minimalizovat jazykový hendykep žáků, v jehož důsledku nezvládají učivo na úrovni adekvátní jejich inteligenci a kognitivních schopností.

May 6, 2009  
Tags: , ,  ·